An-2: Akcióban a csípőszúnyogok ellen (Ep. 156)

Az ország egyik legromantikusabb vidéki repülőterén, Szatymazon jártunk. A Szemp Air egyik An-2-esével szálltunk fel, mely biológiai szúnyoggyérítést végzett Szeged környékén azt követően, hogy a Tisza visszahúzódott az árterületekről.

Az An-2-es egy igazi igáslónak számított az elmúlt évtizedekben. A típus nem sokkal a második világháború után jelent meg, eredetileg szállítógépnek szánták. Az egymotoros, kétfedeles gépből a kétezres évek közepéig több mint 18 ezer példány épült. Míg a Szovjetunióban Annuskának, nálunk jellemzően Ancsának becézték. A motor 1000 lóerős, fogyasztása pedig óránként nagyjából 120 és 200 liter között változik, feladattól, terheléstől függően. Magyarországon a 60-as évek vége óta alkalmazzák, a mezőgazdasági repülés egyik meghatározó típusa volt.

Hogyan dolgozik az An-2-es kis magasságon? Mit kell tudnia egy mezőgazdasági pilótának? Mire kell figyelni, amikor a repülőgép néhány tízméteres magasságon kezdi meg a manővereket? (Szerkesztő: Kránitz Balázs)

Filmezésben és fotózásban szakmai partnerünk a SKYART MEDIA – https://www.skyart.hu

  • Aeropark Budapest/You Tube 



 

Megosztás: