“A fodrász ollót régi orosz szerelvényekre cseréltem”-Véghné Dankó Alíz története

Érdekes emberek sorozatunk következő részében ismét egy kalandos életutat ismerhetünk meg.

 

Véghné Dankó Alíz neve ismerősen csenghet. Néhány napja új sorozatunk a nagy vasak szerelmesével Dankó Györggyel indult. Gyuri elmondta, hogy a húga Alíz is hasonlóan rajongott kiskorában a nagyobb járművekért mint ő. A két jó testvér már gyerekkorában is arról álmodozott, hogy egyszer utasokkal a hátuk mögött szelhetik majd a kilométereket.

Alíz kezdetben sokat buszozott bátyjával és egyelőre csak álmodozott arról, hogy egyszer ő is a kormány mögé ülhet. Az érettségi után fodrászkodni kezdett de a szíve a legnagyobb személyszállító járművekért dobogott. 

Amikor férjhez ment úgy döntött, hogy a rozsdamentes fodrászollót Nyíregyházán hagyja és párjával Budapesten kezdenek új életet. Hogy a nagy vasakhoz is közelebb kerüljön kezdetben a metrónál bérletpénztárosként helyezkedett el, de közben kacérkodott a metróvezetői pozícióval. Egy sikeres felvételi vizsga és 6 hónap tanfolyamot követően aztán az álom valóra vált. Metróvezetőként végre azt csinálhatta amire mindig is vágyott.

A hármas metrón dolgozott Kőbánya-Kispest és Újpest szakaszon. Talán mi is utaztunk vele és nem is gondoltuk volna, hogy a nagy orosz masina egy törékeny női kéznek engedelmeskedve járja a az útját a nyüzsgő Budapest alatt.

A Nyírség leánya egy olyan szakaszon tanulhatta meg a szakma fortélyait, ami a legtöbb kihívással és izgalommal jár. A föld alatt dolgozni a sötétben a zajban egy igen hosszú vonalon nem lehet mindenkinek ideális környezet, de Alíz már kislányként is erre vágyott. Az élet pedig szépen írta a történetet, mert párja is a BKV kötelékében tevékenykedett metró szerelőként. Ő a legújabb Alstom metrókat szerelte  miközben Alíz a régieket vezette. 

A sors a szakma legsötétebb oldalát szerencsére nem mutatta meg,  így pályafutása alatt egyszer sem gázolt. Vezette a régi 200-as és 300-as szerelvényeket, megoldotta a rendkívüli helyzeteket és nagyon boldog volt, hogy azt csinálhatja amit szeret.

Aztán végül 2017 tavaszán úgy döntöttek, hogy hazaköltöznek Nyíregyházára. Alíz az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. forgalomirányítója lett. Testvérével Györggyel ezen a képen pont a toronyban tevékenykednek.

Alíz visszatért a buszokhoz, ahol nőként bizonyíthatja rátermettségét és megint olyan helyen van amit nagyon szeret.  Munkája révén koordinálja a sofőröket, irányítja a járatokat, információkat ad. Párja sincs túl messze mert a MÁV-nál kapott állást jármű szerelőként, ahol folyamatosan képzi magát. Alíz tavaly sikeresen levizsgázott a legújabb metrowagonmash 81-717 2k típusból és besegítőként még most is vezet metró szerelvényt.

 

 

 

Sokan szerettünk volna gyermekkorunkban egy nagyobb jármű vezetői lenni. A játszótér homokját dömperrel szállítva, a kisvasút sínjeit egymás után kapcsolgatva álmodoztunk erről. Alíz elmondta, hogy ha gyermeke születik aki szintén ezt a pályát választaná és erről álmodozna, ők nagyon örülni fognak ennek és mindenben támogatják majd. 

Mi a a legjobbakat kívánjuk és köszönjük, hogy megismerhettük a történetét! 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likeolj és kövess minket:
error
Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük